W tym roku postanowiliśmy, że wyjazd integracyjny będzie nieco inny od pozostałych. Zorganizowana została wycieczka po Litwie.
Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy 18 czerwca o godzinie 3 rano na dworcu głównym w Gdańsku gdzie czekal już na nas autokar, poczym wyruszyliśmy w nieznane pełni optymizmu i uśmiechu na twarzy. Przekraczając granicę pierwszym miastem na Litwie, które odwiedziliśmy było miasto Kowno.  To miasteczko bardzo urokliwie, przeżywające rozkwit i plany na unowocześnienie. Było muzeum diabełków, cerkiew, kościoły oraz nie mogło sie obejść bez degustacji na ratuszu miasta zimnego “żywego” piwa litewskiego. Kolejny miastem było oczywiście Wilno, które przywitało nas słoneczną pogodą i pięknym zachodem słońca, a wieczorem integrowaliśmy się przy bogato zastawionych stołach, myzyce na żywo i degustacji litewskich nalewek.
Kolejne dni było równie ciekawe i intensywne – oto ich skrócona wersja:
– sobota – śniadanie od godz. 7 w restauracji hotelowej-szwedzki stół. Spotkanie z przewodnikami i wyjazd na zwiedzanie miasta o godz. 8,30. W programie: Ostra Brama i kościół św. Teresy, klasztor Bazylianów, cerkiew św. Ducha, plac ratuszowy, cerkiew św. Mikołaja, kościół św. Kazimierza, kościół św. Ducha, Uniwersytet Wileński, kościół św. Anny, Katedra, Góra Trzykrzyska, kościół ś.ś. Piotra i Pawła, cmentarz na Rosie. Podczas kolacji słuchaliśmy piosenek podwi-
leńskich śpiewanych przez Lubę Nazarenko.
– niedziela  – śniadanie i zaraz po nim wyjazd z bagażami bo już o godz. 9,00. zwiedzaliśmy zamek w Trokach i degustowali-
śmy pierogi karaibskie. Po kilku godziach podróży zwiedziliśmy jeszcze Druskienniki, zjedliśmy obiad w Rajgrodzie i do Gdańska wróciliśmy  w godzinach